Belg meldt zich aan...
-
Re: Belg meldt zich aan...
In ieder geval allen al bedankt voor het verbale welkomsfeest.
Ik had inderdaad gehoopt om ook een koppel van de groteren te kunnen houden, was me verteld op andere fora, in lfs enzo, maar goed, dan ga ik me wat meer richten op de middelgroten en kleintjes. Die oscura hierboven vernoemd is trouwens wel een héél erg knappe vis!!
De thorichtys had ik ook al zien voorbijzwemmen in m'n zoektocht, maar las hierbij ook dat ie van bladeren houdt bovenop het zand, weet niet of dat dan weer door andere vissen wordt geapprecieerd??
Ik had inderdaad gehoopt om ook een koppel van de groteren te kunnen houden, was me verteld op andere fora, in lfs enzo, maar goed, dan ga ik me wat meer richten op de middelgroten en kleintjes. Die oscura hierboven vernoemd is trouwens wel een héél erg knappe vis!!
De thorichtys had ik ook al zien voorbijzwemmen in m'n zoektocht, maar las hierbij ook dat ie van bladeren houdt bovenop het zand, weet niet of dat dan weer door andere vissen wordt geapprecieerd??
De gustibus et coloribus...non est disputandum.
- David
Welkom! Kleinere soorten hebben ook voordelen. Ik heb bijvoorbeeld in een ruime bak maar een paar relatief kleinere Midders zwemmen samen met zalmpjes en levendbarende. Ook erg leuk. Zie mijn topic voor meer info.
300x80x80 Midden Amerika viewtopic.php?f=45&t=3245
- edwins
Thorichthys kunnen prima zonder blad op het zand worden gehouden, dus dat hoeft geen belemmering te zijn.
-
- Erelid
Ben al jaren niet meer bij Verduijn geweest, ze zijn nog actief, maar of hun midders nog de moeite waard zijn? Geen idee
-
- Erelid
Het was niet met Thorichthys, maar met Satanoperca, maar bladeren op het zand worden door zandhappers begraven, en dan verpesten die bladeren de bodem. Ik zou ontzettend oppassen met blad op het zand met thorretjes
-
In plaats van VKC gaan we ineens toch maar naar Duisburg. Thomas Tillmann staat in cichlidenland duidelijk hoog aangeschreven.
Is voor mij maar 15/20 minuten verder rijden. En...ik hoef minder lang door NL te rijden.
Is voor mij maar 15/20 minuten verder rijden. En...ik hoef minder lang door NL te rijden.
-
Succes, ben benieuwd wat er te zien is.
Mijn man kijkt tv en ik kijk aquarium!
-
- Erelid
Mijn eerste keer bij Thomas was het neg een snoepwinkel. Telkens was er nog meer
-
Ben er dus gisteren een paar uur geweest in de voormiddag. Waauw!
Een vriend van me was mee, hij heeft 30jaar aqua-ervaring op de teller, alle amerikaanse en afrikaanse biotopen gehad, is echter grote plantenliefhebber, dus vielen MA af nadat ze alles telkens verwoesten.
Ook hij was danig onder de indruk van de vissen, hele, hele mooie Cincelichthys bocourti gezien, in verschillende maten. Mooie viejas, knappe schijfzalmen(alhoewel ZA, ik weet het), ik vind ze prachtig in een schooltje.
Heb een tijdje met Thomas gepraat en m'n mogelijkheden besproken. Hij was blijkbaar minder onder de indruk van de (maar)60cm diepte. Ik vind bv een koppel vieja's knap in een aquarium en dat vond hij geen enkel probleem in mijn aquarium. Maar goed, ik ga er nog eens lang over nadenken waar ik naartoe wil.
Was in ieder geval een eye-opener, dat zeker.
Heb ook wat foto's, opgelet, snelsnel met de gsm genomen, gewoon als geheugensteuntje voor mezelf-heb de naam vd vis ook telkens gefotografeerd.
Zal ze even posten, altijd leuk.
De laatste is een L95, die zag ik op de terugweg bij lfs in Aartselaar(B)
Een vriend van me was mee, hij heeft 30jaar aqua-ervaring op de teller, alle amerikaanse en afrikaanse biotopen gehad, is echter grote plantenliefhebber, dus vielen MA af nadat ze alles telkens verwoesten.
Ook hij was danig onder de indruk van de vissen, hele, hele mooie Cincelichthys bocourti gezien, in verschillende maten. Mooie viejas, knappe schijfzalmen(alhoewel ZA, ik weet het), ik vind ze prachtig in een schooltje.
Heb een tijdje met Thomas gepraat en m'n mogelijkheden besproken. Hij was blijkbaar minder onder de indruk van de (maar)60cm diepte. Ik vind bv een koppel vieja's knap in een aquarium en dat vond hij geen enkel probleem in mijn aquarium. Maar goed, ik ga er nog eens lang over nadenken waar ik naartoe wil.
Was in ieder geval een eye-opener, dat zeker.
Heb ook wat foto's, opgelet, snelsnel met de gsm genomen, gewoon als geheugensteuntje voor mezelf-heb de naam vd vis ook telkens gefotografeerd.
Zal ze even posten, altijd leuk.
De laatste is een L95, die zag ik op de terugweg bij lfs in Aartselaar(B)
-
Ben je uitgebreide topic al aan het doorspitten, knappe, sobere bak...chique hoor!