Laurette

JohnLu
Erelid
Contacteer:

Re: Laurette

Bericht door JohnLu » 29 apr 2015, 14:34

Size does matter!

Ik snap dat wel. Het is toch een vorm van concessies doen. Maar ja, soms is minder toch weer meer als niets..

:-?
https://www.youtube.com/user/JohnluFrl
facebook.com/Aquariumroom/
minipol
Erelid
Contacteer:

Bericht door minipol » 29 apr 2015, 17:16

Welkom Laurette,

leuk om een gezicht achter de naam te kunnen plakken. Ik op je site veel informatie gevonden toen ik me aan het inlezen was over Cyphotilapia.
Lang geleden (2010) heb ik nog met je gemailed over je vissen & bak (voor een maat).
Je hebt als ik het goed voor had toch ook wel wat pech gehad met je bakken niet?
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
arie123

Bericht door arie123 » 29 apr 2015, 18:33

Welkom Laurette
Sjors

Bericht door Sjors » 29 apr 2015, 19:34

Welkom!
Rio Tocantins 220x100x70(wh)
River
Erelid

Bericht door River » 29 apr 2015, 22:28

Hallo Laurette. Mooie site heb je. Kan wel zien dat de Frontosa's je aan het hard gaan.
Dat is in één opzicht jammer, want je woont naast de grootste vindplaats van kienhout van Nederland;).
Maar ja, bloed kruipt waar het niet gaan kan he. Die bak gaat er in de toekomst nog wel 'n keer komen.

Welkom op NCF.
Keyser

Bericht door Keyser » 29 apr 2015, 23:07

Welkom! Ik heb ook wel eens met veel plezier gesurft op mopampa
Laurette
Contacteer:

Bericht door Laurette » 02 mei 2015, 16:09

minipol schreef:Welkom Laurette,

leuk om een gezicht achter de naam te kunnen plakken.
Je hebt als ik het goed voor had toch ook wel wat pech gehad met je bakken niet?
Ja een keer een gezicht in plaats van een visje, dacht is weer is wat anders ;)

Met de laatste bak inderdaad. De laatste groep Cyphotilpia gibberosa " zaire chumbu" heb ik toen als eerste in nederland geimporteerd, 30 stuks. Deze zouden bij mij thuis komen te zwemmen in een bak van 300x100x95. Hiervoor 27 BTN modules aangeschaft en eigenlijk stond alles klaar (zowel de vissen als de inrichting en techniek) om vanuit onze werkplaats naar huis te verhuizen. We zouden de bak laten bouwen door een belg (zal de naam niet noemen maar wel bekend), deze heeft het enkel nagelaten om een bak te bouwen waar ook daadwerkelijk water in kon. Ik had dus alles behalve een " bruikbaar" aquarium. Door een lang gerechtelijk proces heb ik uiteindelijk moeten besluiten om alles weg te doen en te wachten dat dit proces was/is afgerond.
Verslagje van toen de bouw
Opzetje met de BTN modules

Leuk om te horen dat mensen de site waarderen, bedankt
@River, er is hier inderdaad wel het 1 en ander aan mooi hout te vinden :teeth: . Een mooie bak met hout vind ik prachig, alleen de vissen trekken mij minder hierin.
minipol
Erelid
Contacteer:

Bericht door minipol » 02 mei 2015, 21:38

Wacht je nog altijd op de resultaten van het proces?
Heb je zicht op wanneer je weer met de hobby zou beginnen?
The greatest accomplishment is not in never falling, but in rising again after you fall. (Vince Lombardi)
Laurette
Contacteer:

Bericht door Laurette » 02 mei 2015, 22:46

Ja en nee, het proces is een paar jaar geleden al beslist (in mijn voordeel). Ik wacht nog steeds op mijn geld. Als je maar minimaal afbetaald gaat er jaren overheen. Maar met een beetje mazzel zou het met een jaar tot anderhalf moeten zijn afgerond. Ik hoop dan weer de verslaving op te pakken.
David

Bericht door David » 03 mei 2015, 07:58

Welkom Laurette! Wat gaaf dat jij zo'n expert bent mbt frontosa, en dat in het noorden van ons land! Prachtige vissen die frontosa en zou ik ook graag ooit nog willen verzorgen als ik echt een grote bak heb. Er is echter ook zoveel moois mbt Tanganyika wat minder grote bakken vereist.
300x80x80 Midden Amerika viewtopic.php?f=45&t=3245
Plaats reactie