heb gmeten... met 6-in1 quickest van colombo uitkomst 100mg/l
andere vraag: ik lees ook dat mensen bij verversen darwin zout toevoegen, is dat verstandig???
Nieuw op dit forum: en meteen een vraag
-
- edwins
Re: Nieuw op dit forum: en meteen een vraag
De vraag is hoe nauwkeurig zo'n quicktest is, maar er vanuit gaande dat het een indicatie geeft, dan is de nitraatwaarde wel hoog.
Om uit te sluiten dat daar de oorzaak ligt, zou je het kraanwater ook kunnen testen.
Wat is het formaat van deze bak en wat voor visbestand zwemt er in? Hoe wordt het water gefilterd? Hoe vaak en hoeveel water ververs je?
Bij zoetwatervissen voeg ik alleen zout toe als daar aanleiding toe is.
Om uit te sluiten dat daar de oorzaak ligt, zou je het kraanwater ook kunnen testen.
Wat is het formaat van deze bak en wat voor visbestand zwemt er in? Hoe wordt het water gefilterd? Hoe vaak en hoeveel water ververs je?
Bij zoetwatervissen voeg ik alleen zout toe als daar aanleiding toe is.
-
- Erelid
Daarnaast, ik weet niet weet Darwin zout is. Dus zal ik zeker niet zeggen dat het een goed idee is.
- janvangastel
- Contacteer:
Volgens mij is het gewoon zout, maar dan duur omdat het in een speciale verpakking zit. Zout kan soms helpen bij het bestrijden van bepaalde ziektes, zoals bekend op dit forum. Maar het preventief gaan toevoegen bij waterverversing lijkt me absolute onzin. Of je moet vissen hebben waarvan bekend is dat ze dat nodig hebben.
Meten is weten
-
Je gaat echt wel wat meer info moeten geven. Soort vis, afmeting bak, filters, ....
Testiculis canis est...
-
Ja info die genoemd is eerder een een topic onder 'vragen'. ik ben benieuwd